wtorek, 3 maja 2011

Rogal/kojec i koło poporodowe

Przed porodem robiąc listę rzeczy potrzebnych, przydatnych itp. często się zastanawiałam nad zakupem danej rzeczy, nowości na rynku itd. Postanowiłam zapisywać co się u mnie sprawdziło, a co nie, może to komuś pomoże, zachęcam też do komentowania inne doświadczone mamy :) Przypuszczam, ze każda z ans ma inne odczucia, a w ten sposób informacja będzie pełniejsza.

rogal, kojec do karmienia, poduszka dla kobiet w ciążyRogal (zwany kojcem dla kobiet w ciąży i do karmienia, nie mylić z fasolką do karmienia ;)) to mój zdecydowany hit :) Żałuję jedynie, że kupiłam go dopiero po ciąży, bo spanie z nim byłoby o wiele wygodniejsze niż z dodatkową kołdrą lub stertą poduszeczek w różnych miejscach. Teraz używam go do karmienia, dzięki czemu odciążam kręgosłup i się nie pochylam nad dzieckiem, a kłądę go sobie "na tacy" jedynie podtrzymując. Część poduchy ląduje za plecami, wspierając część lędźwiową, a końcówka służy za oparcie stópek malucha. Robię też z niego barierkę dla Mikołaja, kładę go na nim w różny sposób ćwicząc poszczególne mięśnie. Wygodny, wygodny i jeszcze raz wygodny. Są dwa rodzaje jeden wypełniony małymi kuleczkami, które się dopasowują i ja taki mam i sobie chwalę, ale znam osoby, kóre to "przelewanie" się strasznie denerwuje i wolą wypełnione jednolicie jakby zwykłą poduszką, która z kolei dla mnie jest za mało plastyczna i twarda = niewygodna.

koło poporodoweZbędnym wydatkiem okazało się za to koło poporodowe. Tzn. siedziało się na nim o niebo lepiej niż bez niego, niestety z moimi szwami i anemią ogólnie siedziało mi się tragicznie i bardzo rzadko z niego korzystałam, raczej leżąc w pierwszych dniach, a potem siadając na jednym pośladku. Właściwie go nie używałam i prawie w stanie fabrycznie nowym powędrował do sąsiadki spodziewającej sie dziecka. Za to znajoma wychwala je pod niebiosa, bo bez niego nie wyobraża sobie pierwszego tygodnia i rzeczywiście jej koło wygląda jakby było używane przynajmniej rok. Niestety dla kolejnej osoby już się nie nadawało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...